מקרקעין, תכנון ובנייה

ככל שמדובר בענייני מקרקעין, תכנון ובנייה יש לתת את הדעת על כך שמדובר בתחום משפטי רחב המתפרס על מספר רב של נושאים ותחומים, המאגד תחת קורת גג אחת מגוון גופים בעלי אינטרסים שונים הנוגעים לאותו העניין. בהינתן שכך, תחום זה נחשב כמורכב למדי וככזה הדורש ידע מקצועי נרחב בתחומים שונים, מיומנות ומומחיות רבה בתקשורת מול גורמי חוץ ופנים, ניסיון רב שנים, היכרות משפטית עמוקה ומוחלטת של החוקים והתקנות ולא פחות חשוב – היכרות עם דרכי הפעולה האופציונליות הנדרשות בכדי להגיע להצלחה משפטית ו/או הסדרים בתחום זה. 

החוזים בתחום משפטי זה בהתאם למורכבותו ולמספר הגורמים המעורבים בו, מטבעם כוללים סעיפים מרובים שהשלכותיהם העתידיות אינן ברורות למיוצג. במקרה כזה, חתימה על חוזה או כל פעולה אחרת שיעשה המיוצג ללא ליווי מקצועי של עורך דין המבין את רזי התחום ומודע להשלכות של הסעיפים השונים הוא סיכון גדול מאוד. זו הסיבה שבגינה בתחום זה חשוב ביותר לשכור את שירותיו של עו"ד בקיא ומיומן המנוסה בתחום שיסייע למיוצג להבין את השלכותיו האפשריות של כל סעיף וסעיף בחוזה ובכל שלב ושלב בעסקה. כזה שיוכל ללוות אותו, לייעץ לו ולייצג אותו לאורך כל ההליכים המשפטיים בגין בחינת כדאיות העסקה ועל מנת שיימנע עד כמה שאפשר מהפסדים כספיים מיותרים.

משרדינו מלווה פרויקטים רבים ומורכבים בתחום המקרקעין התכנון והבניה על כל שלביהם, החל בייעוץ משפטי, דרך ייצוג בפני גורמים רלוונטיים, הגשת ערר לוועדת הערר במידת הצורך וכלה בטיפול בעתירות מנהליות. אנו מתמחים בעסקאות נדל"ן ומקרקעין, בליווי משפטי של הליכי תכנון, בייצוג בפני וועדות תכנון, בדיונים משפטיים ועתירות מנהליות לפי חוק התכנון והבניה ובליווי פרויקטים בבניה, עד לשלב המכירות ורישום בתים משותפים.

אנו מכירים היכרות עמוקה ומוחלטת את התקנות בתחום המקרקעין, התכנון והבנייה, את רזי החוקים על כל סעיפיהם ואת דרכי הפעולה הנדרשות במקרים השונים. למשרדינו יש ניסיון רב, מגוון כלים ויכולת מוכחת בליווי פרויקטים מורכבים ומרובי צדדים הדורשים ידע בנושאים תכנוניים, קנייניים וחוזיים, אשר נדרשת בהם בנוסף גם מומחיות בהובלת משא ומתן מול גורמים שונים כמו עו"ד המייצגים צד שני, רשויות וועדות שונות.

עם השנים משרדינו צבר מוניטין רב בתחום התכנון והבנייה והוא מצוי בנבכי המשפט האזרחי בתחומים אלה, למשרדינו שורה של לקוחות מיוצגים מרוצים אשר יוצגו ומיוצגים על ידינו בהצלחה.

מיוצגים:
קק"ל וחברת הימנותא, רשות מקרקעי ישראל, פריצקר ושות' חברה לבניין בע"מ, אפריקה ישראל חברה להשקעות בע"מ, חברת פרויקט גן העיר בע"מ ומלון הר ציון בע"מ בשליטת שלמה אליהו, אלי-עם חברה לבניין בע"מ של האחים אלה בירושלים, החברה לפיתוח שורש בע"מ, צומת ספרים בע"מ, חברת איי.פי.סי. בע"מ של האחים רייכמן מקנדה ורבים נוספים.

ליעוץ משפטי בתחום מקרקעין ובנייה כתבו לנו: